Expozitia anuala de gadgeturi si tehnologie Consumer Eletronics Show are loc in aceasta saptamana la Las Vegas.
CES Las Vegas, cel mai mare eveniment
de profil, este o oportunitate pentru producatori sa prezinte si sa
promoveze inovatiile si gadget-urile pe care vor miza in anul care abia a
inceput, potrivit Mediafax.
Editia
2013, cea mai mare depana acum, ocupa peste 170.000 de metri patrati si
este organizata in doua hangare de aeronave. CES 2013 reprezinta o
oarecare deviere de la traditie. Publicul nu mai este interesat neaparat
de progres in zona hardware, ci mai degraba de continut, diversitate si
functionalitate.
Totodata, editia
din acest an a este prima din 1995 fara prezenta Microsoft. Cel mai mare
producator de software, dezvoltatorul Windows si al suitei Office, a
ales sa nu mai participe la cea mai importanta expozitie a industriei
IT, punand sub semnul intrebarii relevanta show-ului, dar si a PC-ului
traditional, erodat de smartphone-uri si tablete.
Windows
8, lansat in luna octombrie, a avut un debut dezamagitor, desi a marcat
mai multe premiere in istoria celui mai raspandit sistem de operare
pentru PC-uri. Pentru prima data, Microsoft a dezvoltat un Windows care
poate rula in conditii similare pe PC-uri si pe tablete, promovand
puternic interfata touchscreen, si este compatibil prin versiunea RT cu
arhitectura hardware dezvoltata de ARM Holdings, nu numai cu
traditionala platforma x86 a Intel.
Totodata,
Microsoft a dezvoltat pentru prima data un PC - tableta Surface cu
Windows 8. Sistemul de operare a fost bine intampinat de analisti, insa
tabletele, PC-urile si laptopurile dezvoltate pentru noua creatie a
Microsoft au dezamagit, ajungand greu pe piata, la preturi relativ mari.
In
privinta celorlalte nume mari din industrie, absenta Apple nu este o
noutate, compania ocolind prin traditie CES, iar Google este peste tot,
promovand agresiv platforma Android.
Samsung
are cel mai mare stand de expozitie, care pare cat un teren de fotbal,
noteaza The Guardian. Compania s-a asezat strategic in apropierea
expozitiilor mai mici ale LG, Sony si Panasonic, poate tocmai pentru
a-si scoate si mai mult in evidenta spatiul urias pe care l-a inchiriat.
Samsung
a avut anul trecunt un buget de marketing de 11 miliarde de dolari,
fata de 3 miliarde de dolari in cazul Coca-Cola sau 1 miliard de dolari
pentru Apple. Razboiul dintre PC-ul traditional si noul val de
gadget-uri mobile este scos in evidenta de rivalitatea dintre Intel si
Qualcomm, producatorul american de procesoare pentru smartphone-uri si
tablete care s-a bucurat de o crestere exploziva in ultimii ani.
Qualcomm este pentru prima data mai vizibil la CES decat gigantul Intel,
potrivit Financial Times, iar directorul general al companiei, Paul
Jacobs, va tine principala prezentare a expozitiei, rezervata in mod
traditional Microsoft.
Cele mai
promovate inovatii sunt in acest an televizoarele "Ultra HD", care se
lauda cu dublul numarului de pixeli de pe "vechile" display-uri HD
1080p, diverse suite de aplicatii pentru smartphone-uri si tablete,
tehnologiile care conecteaza toate electronicele din locuinta intre ele
si totodata la internet, automobilele care se conduc singure si sunt
dotate cu sisteme de entertainment pentru sofer si pasageri, dar si
gadget-urile cu internet care pot fi purtate, precum ochelari sau
ceasuri destepte, scrie BBC.
Lansari
prestigionase din zona smartphone-urilor si tabletelor lipsesc de la
editia din acest an, Samsung alegand sa prezinte Galaxy S IV cel mai
probabil in februarie la Mobile World Congress Barcelona.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu