Cred că s-au scris zeci de mii de articole la nivel mondial vis-a-vis de decizia Google de a închide Google Reader. Asta pentru că afectează pe cei mai vocali din zona web. Este unealta pe care o folosesc de vreo cinci ani de zile, o folosesc dinainte de a-mi lansa primul blog, înainte de a-mi alege nișa tech.
Presupun că aveți idee ce face Google Reader. Din 1 iulie o să trec termenul făcea, vom vorbi despre acest program la trecut. Aduna feed-urile RSS într-un mod foarte simplu, le organizai în funcție de interesele tale și nu mai ești nevoit a accesa zeci sau sute de site-uri. Le parcurgi dintr-o privire și alegi ce ți se pare interesant a fi citit.
Vor apărea alte soluții între timp, Feedly și Digg Reader ar fi în pole-position și au ieșit cel mai mult în evidență în ultimele zile. Feedly a câștigat peste 500.000 de utilizatori și într-un post pe blogul lor și-au propus în primul rând ca serviciul lor să rămână funcțional. Au de a face cu o avalanșă de oameni interesați, au mărit infrastructura de 10 ori și-și configurează serverele din nou spre a face față traficului simultan.
Sunt sigur că se va găsi o soluție. Sunt dispus să plătesc un abonament lunar spre a avea un astfel de tool / unul care mă ajută în ceea ce fac și-mi ușurează munca. Totuși, va fi greu pentru orice altă companie să formeze o arhitectură precum cea a Google. Vor fi multe momente în care serviciile noi vor fi puse la mare încercare. Va fi mare durere de cap pe cei care dețin site-urile, care au tras tare spre a avea un număr cât mai mare de abonați la feedul RSS și dintr-o dată de la 1 iulie trebuie să găsească soluții. Google Reader și Feedburner acaparaseră 90% din piață. Era util și acest monopol. Știai pe ce trebuie să mizezi spre a-ți forma o bază de abonați. Acum va fi destul de greu, vor fi programe care mai de care mai atractive și va fi o oarece fragmentare.
Sunt utilizator asiduu al Gmail, Google Docs, YouTube, Blogger din când în când, etc. Îndepărtarea precum o măsea stricată a Google Reader lasă un gust amar și trage un semnal de alarmă destul de serios.
1. Orice serviciu Google indiferent cât de util va fi scos pe linie moartă dacă nu se dovedește profitabil sau pe trend ascendent. Rezultă că niciodată nu este bine să te bazezi pe un produs al lor, în mod exhaustiv. Concurența este benefică și ar trebui susținută. Ajungem la situații destul de delicate precum cea legată de Google Reader. Google nu ține cont de profilul utilizatorului, de nimic. Se uită doar la serviciile proprii și ce-și doresc a promova pe viitor. Îmi amintesc de un pasaj din cartea lui Walter Isaccson despre Steve Jobs. CEO-ul Google, Larry Page îl vizitează pe Steve Jobs aflat în ultima fază a bolii sale și acesta îi oferă câteva sfaturi. Unul dintre ele era legat de focusarea pe un produs. De aici cred că ni se trage și scoate în față din ultimul timp a Google+. Compania americană vrea să aducă social search-ul cu orice preț.
2. Îndepărtarea Google Reader mărește dependența site-urilor de social media (Facebook, Twitter, etc). Pur și simplu mizezi pe promovarea de acolo, pentru că alte metode de a-ți aduce cititori nu mai există în afară de social media și motoarele de căutare. Scriam și mai sus de asta. Cred că unele site-uri vor pierde serios din vizitatori după 1 iulie. Va fi găsită o soluție la nivel de utilizator și sper să meargă pe mâna a ce oferea Google Reader.
3. Google renunță de bună voie la cei mai vocali utilizatori. Să vedem care companie mare va dori să profite de asta: Microsoft, Facebook, Yahoo!, etc. Vorbim de jurnaliști, persoane angajate în media, early adopters care erau la curent cu toate de la tehnologie până la modă. Oricine și-ar dori să aibă o astfel de comunitate, Google le-a dat cu piciorul și speranța lor că Google+ va avea tracțiune se va duce într-un mare fâs. Google+ va rămâne la fel de irelevant ca și până acum.
Google are chestii foarte mișto în portofoliu: Gmail, Picasa, YouTube, browserul Chrome pentru PC și Android. Nu m-aș mira dacă pe viitor vor alege să mai închidă câteva dintre ele. În pole-positon se află Google Talk, Picasa și Blogger.
Citeam la un moment dat într-un articol că Microsoft într-o versiune de Word a scost acel micuț tool ce calcula numărul de litere și cuvinte din pagină. Au primit atâtea reacții negative de la jurnaliști că au ales să-l aducă din nou în pagina documentelor scrise în Word. Google nu cred că se va lăsa intimidat. Vor scoate GReader și cu asta basta. Poate va suna puțin deplasat, dar din moment ce Google, Facebook & etc folosesc datele utilizatorilor spre a le livra reclame targetate, nu ar strica să li se impună ca un anumit serviciu să primească suport pe o perioadă de timp. Ceva în genul prevederilor din industria auto unde piesele se fabrică încă zece ani după ce un anumit model nu mai este asamblat pe linia de producție. Cele trei luni până la închiderea Google Reader se vor dovedi insuficiente pentru cei care vor să-i ia locul. Sunt milioane de utilizatori și cu siguranță nu au infrastructura necesară spre a lua locul GReader din mers.
A fost vreun serviciu de-a lungul timpului ce a fost închis și i-ați dus lipsa?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu