Aplicatiile pe care le folosim in fiecare zi trimit suficiente date firmelor producatoare pentru ca acestea sa le vanda pe bani buni, in special companiilor din domeniul medical. Cercetarea undelor emise de creier a inceput in anii '20 ai secolului trecut, principalul scop fiind ajutorarea persoanelor paralizate. De asemenea, datele pot ajunge pe piata de "neuromarketing" unde experti in marketing pot masura nivelul de atentie catre diferite produse sau reclame.
Celebra comanie de cercetare Nielsen foloseste deja instrumente medicale pentru a masura reactia subiectilor care participa la prezentarea unui nou produs. O firma britanica s-a folosit, de asemenea, de encefalograme pentru a masura nivelul de atentie al celor care urmareau cele mai scumpe reclame difuzate in timpul unui talent show de succes.
Electroencefelografia este cea mai comuna forma de studiu a undelor emise de creier, electrozii atasati in diverse locuri ale capului captand undele care, ulterior, sunt interpretare de computer. Interpretarea ajuta la dezvoltarea membrelor artificiale care pot fi acceptate mai usor de corpul uman la care sunt atasate.